Inzetbaarheidscoaching is een proces waarbij een coach van lef! werkt de medewerker helpt om hun (arbeids-)inzetbaarheid en daarmee vaak werkplezier, te vergroten. Inzetbaarheidscoaching is sterk gericht op individuele behoeften en doelen. De coach werkt één-op-één met de cliënt om hun specifieke situatie te begrijpen en aan te pakken. Cliënten leren zichzelf beter kennen, inclusief hun waarden, interesses en persoonlijkheid, om andere of betere carrièrekeuzes te kunnen maken óf, om prettiger in eigen functie te zitten.
Onderwerpen die verder aan de orde kunnen komen zijn o.a.:
Een medewerker wordt nooit naar een inzetbaarheidscoach ‘gestuurd’, maar wordt aangemeld bij Lef! werkt, omdat er een gezamenlijke behoefte is gesignaleerd. De medewerker heeft een hulpvraag, zit niet lekker in zijn of haar werk of loopt tegen knelpunten aan die van invloed zijn op werk (plezier) en wil daar graag eens met iemand over praten. Doorverwijzers zijn vaak de leidinggevende, HR of de bedrijfsarts.
Na aanmelding nemen wij contact op met de medewerker voor een kennismaking of inventarisatie van het doel. Op basis daarvan wordt een inschatting gemaakt hoeveel gesprekken nodig zijn, doorgaans varieert dit van 2 tot 6 gesprekken maximaal.
Vaak biedt de inzetbaarheidscoaching voldoende inzichten om er zowel op werk als bij privéknelpunten verder zelfstandig mee aan de slag te kunnen.
“De arbeidsdeskundigen van Lef! werkt kijken naar wat er nodig is in het dossier, denken buiten de gebaande paden en leveren maatwerk.
Er zijn korte lijnen, zowel met ons als met de bedrijfsarts. Ook nemen ze de medewerker goed mee in het proces.”
De kosten worden (in hoeveelheid gesprekken) vooraf bij benadering aangegeven, na afronding van de coaching vindt de facturering plaats op basis van daadwerkelijk gemaakte uren.
Mochten er meer gesprekken nodig zijn dan vooraf ingeschat, dan zullen we dat altijd in overleg doen.
Ook interessant: